Min Värld Kapitel 16


Tidigare:

-         Justin släpp ner mig! Skrattade hon.

-         Bara om jag får en puss! Sa jag och gjorde en hundvalpsblick.

-         Men ska vi spela seriöst eller?! Sa Ryan och försökte se alvarlig ut, han lyckades nästan men sen brast Chaz ut i skratt och då var det kört. Det slutade med att 3 sekunder senare låg vi alla 4 på marken och skrattade.




Emelies perspektiv:

Jag vaknade av att min mobil ringde och jag svarade trött.

-         Mm. Mumlade jag fram

-         Vill du följa med mig och Jenny och ta en ficka? Hörde jag Felicia glatt fråga.

-         Visst! Svarade jag.

-         Okej ses på det vanliga stället om 1 timme, då får du berätta allt om din sommar! Sa hon med samma glada röst.

-         Okej, ses! Sa jag och la på.

 

 

Jag försökte komma på vad jag skulle berätta för dom samtidigt som jag tog en dusch. Problemet var bara att alla saker lede fram till samma sak, Justin. Jag visste inte riktigt om jag kunde berätta om honom eller inte men jag bestämde mig för att smsa honom och fråga vad han tyckte. När jag hade duschat klart satte jag på mig min blommiga kjol som går lite över midjan och till det ett svart linne. Jag flätade mitt hår i en sned fläta som fick ligga över min axel. När jag var klar tog jag min mobil och skickade ett sms till Justin.



Hey baby, jag ska ut och ficka med mina vänner idag och dom vill veta allt om Stratford! Därför undrar jag om det är okej att jag berättar om dig, Ryan och Chaz? Älskar dig xxEm

 

 

När det var skickat gick jag ner för att äta en liten frukost. När jag hade ätit upp och borstat tänderna gick jag mot kaféet där jag skulle träffa dom andra. När jag kom fram stod dom och väntade på mig utanför och när dom såg mig stormade dom fram till mig och vi kramades länge.

 

 

Vi hade precis satt oss ner och börjat äta när Jenny frågade.

-         Så hur var det i Stratford? Hon tittade på mig med ett leende. Jag hade fortfarande inte fått något svar från Justin så jag bestämde mig för att berätta om huset och vad jag hade gjort.

-         Så vi såg på Facebook att du hade fått några vänner? Sa Felicia och tittade på mig. Det ända jag kunde tänka var snälla Justin rädda mig, men jag fick fortfarande inget sms.

-         Ehh ja, Ryan och Chaz! Sa jag och log ett litet leende och hoppades på att dom inte märkte hur obekväm jag var.

-         Haha dom har ju samma namn som Justins vänner! Sa Felicia och skrattade.

-         Haha ja! Sa jag och log ett stelt leende.

-         Vad menar du? Sa Jenny och tittade på mig.

-         Vadå? Sa jag och log.

-         Du menar väll inte att det var Ryan och Chaz, Justins vänner?! Sa hon och tittade allvarligt på mig.

-         Jag… började jag men avbröts när min mobil plingade till. Jag tog upp den och det var ett sms från Justin som jag snabbt öppnade.


Klart du får! Men tänk på att det inte är officiellt än! Älskar dig också! xxBieber

 

Stod det och jag pustade ut av lättnad, jag var räddad!

-         Du vadå? Sa Jenny och tittade på mig för att jag skulle fortsätta.

-         Det är typ dom! sa jag tyst och tittade ner på bordet. När jag inte fick något svar tittade jag upp på dom och dom stirrade bara på mig.

-         Säg något? Sa jag och tittade bedjande på dom.

-         Så du är vän med Ryan och Chaz? Sa Jenny och tittade på mig med en förvånad min.

-         Ja, vi är faktiskt ganska bra vänner! Sa jag och provade att le för att lätta upp stämningen.

-         Coolt! Sa dom båda i kör och nickade med små leenden på läpparna.

-         Några fler coola överraskningar? Skämtade Felicia. Jag skruvade lite på mig innan jag bestämde mig för att berätta om Justin.

-         Jag har fått en pojkvän också! sa jag och tittade på dom.

-         Vad heter han då? sa Felicia och försökte sig på ett leende.

-         Det är inte officiellt än men, Justin Bieber! sa jag tyst och tittade på dom. Dom bara satt där och gapade som två fån. Jag skakade handen framför deras ansikten för att dom skulle vakna till liv igen. Dom tittade på varandra och ett leende började leka på deras läppar.

-         Grattis! Sa dom och gav mig en lång kram.


2012-05-19 @ 22:13:17





Namn:
VIP, baby?

E-postadress: (bara synligt för mig)

Bloggadress:

Dear Sara, detta kapitel var...

Trackback