Min Värld Kapitel 10




Tidigare:

Jag kröp upp bredvid honom och han la sin arm runt mig. Jag gav honom en puss och sen la jag mitt huvud på hans axel. Det här måste vara den bästa sommaren i mitt liv tänkte jag. Och världens bästa pojkvän, Justin Bieber.




Emelies perspektiv:

När Justin hade gått hem sprang jag upp på mitt rum och slängde mig på sängen, jag tog min mobil och ringde mamma.

-         Hej gumman! Svarade mamma glatt.

-         Hej mamma! jag saknar dig! Sa jag och log lite lätt.

-         Åhh jag saknar dig också gumman! Men nu måste du berätta, hur har du det? Vad har du gjort? Sa mamma och lät spänd.

-         Jag har gjort massor! Först träffade jag våran granne Chaz. Han var jätte snäll och rolig. Sen träffade jag Chaz´s bästis Ryan, som också är snäll och rolig. Vi har faktiskt blivit bäst vänner alla tre! Ryan är som min storebror och Chaz är som min tvilling! Sa jag och log ännu större.

-         Jasså! så det finns ingen speciell kille? Sa mamma retfullt.

-         MAMMA! sluta retas! Fast det finns faktiskt någon… sa jag lite tyst.

-         Jasså?! vad heter han då? Frågade mamma med förvånad men ändå glad röst.

-         Justin, Justin Bieber… sa jag tyst.

-         VA JUSTIN BIEBER?? sa mamma, jag hörde på hennes röst hur chockad hon var. Hon visste mycket väl vem Justin var.

-         Den Justin? Frågade mamma.

-         Japp den Justin! Sa jag och log.

-         Men hur? Frågade mamma med nyfiken röst.

-         Justin är bästa vän med Ryan och Chaz, så jag träffade honom och vi gillar varandra. Sa jag lugnt.

-         Hur länge har ni varit tillsammans då? Frågade mamma men lite lugnare röst.

-         Inte läge alls, du är den första som får veta! Sa jag tyst.

-         Grattis gumman! Sa mamma med glad röst.

-         Tack! Sa jag och log,

-         Men nu måste jag rusa, lova att ringa mig senare och var försiktig! Sa mamma med sin typiska mamma röst.

-         Jag lovar! Sa jag och la på.

 

 

När pappa kom hem gick jag ner i köket för att berätta om mig och Justin.

-         Hej pappa. Sa jag och gav honom en kram.

-         Hej gumman, hur är det? Frågade han och log.

-         Det är bra, men jag behöver prata med dig om en sak! Sa jag och hoppade upp och satte mig på diskbänken.

-         Jasså, är det något allvarligt? Sa pappa och tittade oroligt på mig.

-         Nej inte direkt… det är bara det att jag och Justin är tillsammans. Och jag ville att du skulle veta det. Sa jag tyst och tittade ner i mitt knä.

-         Äntligen! Grattis gumman! Justin verkar vara en bra kille! Sa pappa och gav mig en kram.

-         Det är han! Sa jag tyst in i pappas nacke och började le.

-         Det är faktiskt en sak jag måste prata med dig om också! sa pappa och tittade allvarligt på mig när han hade släppt mig.

-         Jag är tvungen att åka iväg med jobbet i några veckor. Sa han tyst.

-         Några veckor?! Sa jag och bara stirrade på honom.

-         Ja, för att vara exakt i 3 veckor… han tittade tillbaka på mig. Jag fick inte fram något jag bara stirrade på honom.

-         Jag vet att du kom hit för att umgås med mig och det var tänkt så men allting ändrades. Förlåt gumman jag vill verkligen inte lämna dig alldeles ensam här hemma men det finns inget jag kan göra.

-         Så du tänker lämna mig här alldeles ensam i 3 veckor?! Sa jag och kände hur tårarna brände innanför ögonlocken.

-         Jag kanske kan ringa och prata med Pattie så du kan bo där? Sa pappa och tittade på mig.

-         Känner du Pattie? Var det ända jag fick fram.

-         Ja vi har känt varandra sen jag flyttade hit. Sa pappa och tittade på mig.

-         Jaha så bra då behöver jag inte oroa mig över att du inte ska gilla Justins familj! Men jag kan faktiskt ringa själv, jag gör det nu!

-         Okej, berätta vad dom sa sen! Hörde jag pappa ropa efter mig när jag sprang upp på mitt rum igen.




Justins perspektiv:

Jag klev in genom dörren och möttes direkt av doften från mormors köttfärssås. Jag tog av mig skorna och gick in i köket.

-         Hej gubben! Vi ska strax äta, hjälper du mig att ducka? Frågade mormor och strök mig över pannan.

-         Visst! Log jag och började ducka fram allt vi behövde.

 

 

När alla var samlade för att äta bestämde jag mig för att berätta om mig och Emelie.

-         Jo… började jag för att få deras uppmärksamhet. Alla tre tittade upp på mig.

-         Ni vet Emelie, Emelie Eldi. Sa jag och tittade på dom, dom nickade för att uppmuntra mig till att fortsätta.

-         Vi är typ tillsammans… sa jag tyst och tittade ner i min mat.

-         Grattis, vad roligt! Sa dom alla i kör. Jag log och sen fortsatte vi alla att äta med stora leenden på läpparna.

 

 

När jag hade ätit klart ställde jag in allt i diskmaskinen och gick till mitt rum. Jag stängde dörren efter mig och la mig på sängen, jag halade upp mobilen ur min ficka och skickade iväg ett sms till Ryan och Chaz.


Jag och Em är tillsammans! ;) men det är inte officiellt än!


Jag visste det! :D skrev Chaz tillbaka.


Grattis buddy! :D skrev Ryan.

 

 

Precis när jag skulle svara på deras sms ringde min mobil. Jag tittade på displayen och det stod EM <3. Jag tryckte på grön lur och svarade.

-         Hej baby! Sa jag glatt.

-         Hej Bieber. Svarade hon glatt tillbaka.

-         Pappa ska åka bort på någon slaggs affärsresa med jobbet i 3 veckor och han undrar om jag kan bo hos er! Sa hon glatt.

-         3 veckor med dig i huset?! Det vett jag inte riktigt om jag klarar av… sa jag retfullt.

-         Aye! Fnissade hon.

-         Jo det är klart! Jag ska bara fråga mamma. Vänta lite! Sa jag och la ifrån mig mobilen. Jag sprang ner i vardagsrummet och pratade med mamma och sen sprang jag upp till mitt rum igen.

-         Ja mamma sa att det gick bra men vi är tvungna att dela rum för gästrummet har mamma! sa jag och log.

-         I din lilla säng! Fnissade hon.

-         Haha ja tyvärr! Det kommer nog bli lite trångt men vi får i alla fall vara nära varandra! Sa jag retfullt.

-         Dröm vidare Bieber! sa hon och skrattade.

-         Det vet du att jag alltid kommer göra! Sa jag och skrattade lite.

-         När kommer du föresten?

-         I morgon! Sa hon med glad röst.

-         Okej, då ses vi då baby! Sa jag.

-         Japp det gör vi, hej då Justin!

-         Hej då Emelie! Sa jag och la på.

 

 

Jag bestämde mig för att gå och lägga mig tidigt eftersom att jag antar att vi inte kommer sova så mycket den närmsta veckan.

 

 

När jag vaknade nästa morgon var kl9.30. jag gick upp och tog en dusch. När jag var klar tog jag på mig svarta jeans, en svart t-shirt med tryck och sen fönade jag håret. När jag var klar gick jag ner och åt frukost. Det var tyst i hela huset så jag antog att dom andra sov eller hade gått någon stans. När jag hade ätit frukost gick jag och borstade tänderna. När jag var klar satte jag mig framför Tv:n och tittade på ”Cribs” på MTV. Jag tog mobilen som låg på bordet framför mig och skickade ett sms till Em.


Hej baby, när kommer du? Jag saknar dig ;)


Ja vet faktiskt inte, pappa är inte hemma så jag får väll gå till dig när jag vill. Aww saknar dig också snygging ;) fick jag till svar. Jag tittade ut genom fönstret och bilen stod fortfarande kvar hemma.


jag kan komma och hämta dig om du vill så kommer du hit snabbare ;)


ja visst :) när kommer du? ;)


Jag kan vara där om 10! :)


Okej ses då :)

Jag stängde av tv och tog min mobil sen gick jag ut i hallen och tog på mig mina lila supras. Jag gick ut till bilen och körde iväg mot Ems hus.


Jag har pluggat klart och har äntligen kommit hem så ndet första jag gör är att ge er en ny del! hoppas ni gillar den :)
2012-05-01 @ 18:23:04





Namn:
VIP, baby?

E-postadress: (bara synligt för mig)

Bloggadress:

Dear Sara, detta kapitel var...

Trackback