Min Värld Kapitel 14


Tidigare:

-         Du vet att jag inte har kunnat vara här så mycket som jag vill och jag hoppas du kan förlåta mig för det och inte vara arg på mig! Hörde jag hennes pappa säga, jag kunde höra hur ledsen han var över det i hans röst.

-         Jag skulle aldrig kunna vara arg på min bästa vän! Jag kunde höra på Ems röst att hon log.

-         Jag älskar dig gumman och vi ses vid jul igen!

-         Jag älskar dig också!

Jag hörde Ems steg komma närmare och efter någon sekund stod hon framför mig redo att åka hem till mig.



Emelies perspektiv:

Justin var inne i badrummet och borstade tänderna så jag kröp ner under täcket medans jag väntade på honom. Jag kunde inte sluta tänka på att det här var sista kvällen i Stratford. Jag fattade det inte, det var inte verklighet! Jag lyfte upp min hand och tittade på min ring. Den var så vacker! Den fick mig att inse hur seriös Justin verkligen var när han sa att han älskar mig.

-         Gillar du den baby? Jag hoppade till och tittade på honom där han stod i dörröppningen.

-         Jag älskar den! Sa jag och log.

-         Inte mer än du älskar mig hoppas jag! Sa Justin och blinkade samtidigt som han gick mot sängen och la sig bredvid mig.

-         Det går inte att älska någonting mer än vad jag älskar dig! Sa jag och la mig på hans bröst.

-         Kan bara hålla med dig! Sa Justin.

-         Älskar du också dig?! Sa jag och tittade chokat på honom innan jag lipade och började fnittra.

-         Klart jag gör! Sa Justin och blinkade.

-         Jag menade dig knäppis! Sa han och pussade mig i pannan.

-         Haha, god natt Swettie. Sa jag och kysste honom.

-         God natt beautiful! Sa han och log.

 

 

Jag vaknade av att klockan ringde. Jag vände mig om och stängde av den. 06.00 visade min mobil, jag suckade och vände mig om för att väcka Justin.

-         Vakna baby! Viskade jag och pussade honom i nacken.

-         Åååh, gå av mig! Suckade Justin med sitt usla morgon humör. Istället för att göra som han sa la jag mig på honom.

-         Nej men hej snygging! Sa han och log. Jag kunde inte låta bli att himla med ögonen och skratta lite åt honom. Han gav mig sedan en lång kyss innan vi var tvungna att gå upp och göra oss klara.

 

 

Vi stannade utanför flygplatsen och alla hoppade ur bilen förutom jag och Justin.

-         Hade vårat förhållande varit officiellt hade jag kunnat göra såhär där inne! Sa han och gav mig en lång kyss som samtidigt var för kort med tanke på hur lång tid det skulle vara tills jag fick känna hans läppar emot mina igen.

-         Jag kommer sakna dig, din doft, dina ögon, ditt leende, ja allt med dig Justin! Sa jag och försökte le.

-         Jag kommer sakna dig också! men jag har en överraskning till dig som ligger i din väska när du kommer hem till Sverige! Sa han och blinkade. Jag gav honom ett leende och sen gick vi in till flygplatsen.

 

 

När jag hade checkat in väskorna kom den jobbigaste delen av den här resan, att säga hej då! Jag gick först till Kenny och gav honom en lång kram som han besvarade utan att säga något. Sen gick jag till Dian och gav henne en kram. När hon hade släppt mig strök hon handen över min kind och tittade mig i ögonen och gav mig ett sorgset leende som jag besvarade så gott jag kunde utan att börja gråta. Jag gav sedan Bruce en kram och hörde hur han viskade i mitt öra.

-         Allt kommer bli bra! Jag gav honom ett leende och kände hur gråten kom närmare.

Jag gav Pattie ett leende innan hon gav mig en lång kram.

-         Vi ses snart igen! Viskade hon i mitt öra innan hon släppte mig.

Jag tittade sedan på mina två bästa vänner och undrade vem jag skulle krama först eftersom att jag älskade dom båda lika mycket. Jag bestämde mig för att börja med Ryan. Han gav mig en lång hård kram.

-         Jag kommer sakna dig lillsis! Sa han och jag hörde i hans röst att han också var ledsen. Mina ögon började fyllas med tårar men jag vägrade låta dom rinna.

-         Jag kommer sakna dig också! sa jag och gav honom ett handslag.

-         Lova att ringa mig och smsa annars kommer jag dö! jag älskar dig tweenie! sa Chaz när jag kramade honom. Och nu klarade jag det inte längre, tårarna började rinna.

-         Jag älskar dig också Chazie, du är bäst! Sa jag och tittade på honom. Han strök bort en tår från mig kind och log.

Jag kramade Justin hårt och länge och jag kände hans varma kropp emot min. jag tog ett djupt andetag och kände hans doft. Jag visste att det skulle vara jobbigt att säga hej då men det var mer än så, det gjorde ont. Tårarna rann bara mer och mer när jag tänkte att det var 4 månader kvar tills jag skulle få träffa dessa underbara människor igen.

-         Snälla älskling du måste sluta gråta annars börjar jag också! log Justin sorgset.

-         Ja om det ändå inte var 4 månader skulle det vara lättare! Sa jag och tittade ner i marken.

-         Vi klarar det älskling, tillsammans klarar vi allt! Och glöm aldrig att jag älskar dig! Sa Justin och lyfte min hacka och tittade mig allvarligt i ögonen. Jag nickade och gav honom en sista kram.

-         Jag älskar dig också! viskade jag i hans öra och han gav mig en puss på kinden innan jag var tvungen att gå. Jag vände mig om och vinkade en sista gång innan jag gick på planet bort från Kanada och dom jag älskar hem till Sverige och dom jag älskar, frågan var bara vad jag älskade mest!


kommentera :)
2012-05-14 @ 20:04:20





Namn:
VIP, baby?

E-postadress: (bara synligt för mig)

Bloggadress:

Dear Sara, detta kapitel var...

Trackback