Min Värld Kapitel 13



Tidigare:

-         Skaffa ett hotellrum istället! Sa Chaz retfullt.

-         Ha ha! Sa jag och himlade med ögonen.

-         Skaffa en tjej så slipper du vara så avundsjuk! Sa Em och lipade åt honom.

-         Aj den sved! Sa Chaz och spelade sårad. Det ända jag kunde göra var att skratta åt mina så otroligt töntiga men underbara vänner.



Emelies perspektiv:

Veckorna rann iväg alldeles för fort! Dom senaste veckorna hade vi spelat basket, fotboll, varit på stranden och bara chillat. Jag kom bara mina vänner närmare och närmare och jag började inse att sommaren snart skulle vara slut och hur otrolig jobbigt det skulle vara att säga hej då. Mina 3 veckor hemma hos Justin hade tagit slut och jag hade blivit en del av familjen under min tid där. Pappa hade kommit hem och jag bodde med honom igen. Det var bara 2 veckor kvar på sommaren nu. Den näst sista veckan skulle jag och pappa spendera tillsammans.

-         Så vad vill du göra den här veckan då? frågade pappa när vi satt ute vid poolen och åt glass.

-         Det spelar ingen roll, det viktigaste för mig är att spendera tid med dig! Sa jag och log mot pappa.

-         Jag är ledsen att den här sommaren inte blev som planerad… började pappa.

-         Men jag är glad för det! Om det inte hade blivit som det blev hade jag inte haft Justin, Ryan eller Chaz! Sa jag och log ett stort leende mot pappa.

-         Haha nej det är sant! Sa pappa och skrattade lite lätt.

-         Jag vill fiska! Sa jag och tittade på pappa.

-         Ehh va? Sa pappa och kliade sig i huvudet.

-         Ja den här veckan vill jag fiska, som vi gjorde när jag var liten! Sa jag och log.

-         Då gör vi det! Sa pappa och strök mig på kinden.

 

 

Tidigt på morgonen efter hoppade jag och pappa in i bilen för att åka på en fiske helg tillsammans, precis som förut när allt var som det brukade vara. Vi åkte i någon timme innan vi kom fram till lägerplatsen. Vi reste genast upp tältet och packade upp våra saker. När vi var klara gick vi iväg för att fiska. Vi fiskade ända tills det blev mörkt samtidigt som vi pratade om gamla minnen. När vi på kvällen satt vid brasan kunde jag inte låta bli att fråga det jag länge undrat.

-         Pappa när sommaren är slut och jag åker hem, vad händer då? frågade jag och tittade upp på pappa.

-         Hur menar du gumman? Sa han och tittade på mig med en förundrad blick.

-         Ja kommer jag komma tillbaka till Stratford eller var hela den här sommaren bara en underbar dröm? Sa jag och tittade på honom.

-         Jag menar den här sommaren har varit den bästa i mitt liv, även om du och jag inte har träffats så mycket som det var tänkt har jag haft mina vänner runt mig hela tiden! Jag kan inte förlora allt det jag har bara för att sommaren tar slut, jag älskar att vara här! Alla ljud, dofter, människor, ja allt! Jag kände hur tårarna började bildas i ögonen.

-         Det är klart du ska komma tillbaka om du trivs här! Sa pappa och gav mig en kram.

-         Jag visste inte att Stratford betydde så mycket för dig?! Sa han i mitt öra när vi kramades.

-         Stratford betyder allt för mig! Sa jag mot hanns tröja.

Jag och pappa satt uppe sent och pratade om olika saker. Vi bestämde att jag skulle komma tillbaka till Stratford över julen och då skulle mamma också få följa med. När vi sen gick och la oss somnade jag fort.

 


Justins perspektiv:

-         3 dagar kvar… suckade Em där vi låg i soffan hemma hos mormor och morfar.

-         Ja och jag önskar att det inte var så! Sa jag och kramade henne hårdare.

Jag kunde inte fatta det! Sommaren var nästan slut och Em skulle åka hem till Sverige. Hon betydde så himla mycket och nu skulle hon försvinna! Fast vi skulle ses vid jul igen men det är liksom 4 månader till dess!

-         Vad tänker du på? Sa plötsligt Em och satte sig upp.

-         Hur mycket jag kommer sakna dig! Och att jag aldrig kommer klara 4 månader utan dig. Sa jag och tittade henne i ögonen.

-         Jag kommer dö av att jag saknar dig så mycket! Sa hon och jag såg i hennes ögon att hon verkligen menade det.

-         Vi får se till att prata med varandra varje dag så jag i alla fall får höra din röst! Sa jag och log. Em börjar också le och sen ger hon mig en snabb puss på munnen.

 

 

Jag hade planerat den här dagen länge. Sista dagen som Em var här i Stratford, i morgon skulle hon åka hem.



Emelies perspektiv:

Vi satt och åt pizza hemma hos Justin. Det var sista dagen här i Stratford och jag kunde inte fatta att den här drömmen snart skulle vara slut.

-         Så hur har du haft det i Stratford den här sommaren då? frågade Bruce och tittade på mig med ett leende.

-         Helt underbart! Sa jag och log tillbaka.

 

 

Resten av middagen pratade vi om många olika saker och skrattade mycket. När jag och Justin hade ätit klart ställde vi in allt i diskmaskinen. Från ingenstans tog Justin min hand och drog med mig ut i hallen utan att säga ett ord. Han tog på sig sina svarta supras och jag tog mina converse. Vi gick ut till bilen och Justin höll fortfarande min hand. Vi hoppade in i bilen som Kenny stod och väntade i. ingen sa ett ord utan vi började bra åka. Efter 5 minuter kom vi fram till stranden. Jag och Justin klev ur bilen och Justin ledde mig ut i sanden. Vi stod där och tittade på solnedgången och vattnet som svepte in. Jag lutade mitt huvud mot Justins axel och kände att hans grepp runt mig blev hårdare.

-         Jag älskar dig Justin! Sa jag sakta och tittade bort mot solnedgången. Jag var nervös över vad Justin  skulle säga för jag visste inte om han älskade mig också.

-         Jag älskar dig också beautiful, därför vill jag fråga dig något! Sa Justin och släppte taget om mig. Jag vänd mig så vi stod ansikte mot ansikte och tittade på honom med en blick som sa ”fortsätt”. Han förstod vad jag menade och fortsatte.

-         Den här sommaren har varit otrolig på många sätt, det bästa var du! Jag trodde aldrig att jag skulle träffa en så fantastisk person som du, någon jag kan älska så mycket och på det sättet jag älskar dig, därför vill jag ge dig den här! Han tog upp något ur fickan. Det var en ring.

-         Det är en promise ring, den visar att jag lovar att älska dig och vara din för alltid! Han tittade mig i ögonen och såg nervös ut. Jag tittade ner på ringen som var av guld med en liten diamant i.

-         Vill du vara min för alltid? Sa han och tittade på mig. Jag kastade mig i hans famn och viskade i hans öra.

-         Ja, ja, ja, för alltid och alltid. Jag log mitt största leende när han satte ringen på mitt finger. Inuti ringen stod Justin Drew Bieber inristat.



Justins perspektiv:

Hon log sitt stora vackra leende när jag satte ringen på hennes finger. Jag tog sen upp min ring som jag hade i andra fickan och satte på mitt finger. Den var nästan likadan som Em´s men min hade ingen diamant och i min var det inristat Emelie Maria Eldi. Jag gav henne en kyss och sen gick vi tillbaka till bilen. Vi åkte hem till Em så hon kunde packa och säga hej då till sin pappa som inte kunde följa med till flygplatsen i morgon. Vi gick in och jag ställde mig i hallen för att vänta på henne medans hon sprang upp på sitt rum och packade det hon skulle ha med sig. När hon kom ner igen gav hon mig ett leende innan hon sprang in i köket för att säga hej då till sin pappa.

-         Tack pappa, för den här underbara sommaren! hörde jag Em säga.

-         Du vet att jag inte har kunnat vara här så mycket som jag vill och jag hoppas du kan förlåta mig för det och inte vara arg på mig! Hörde jag hennes pappa säga, jag kunde höra hur ledsen han var över det i hans röst.

-         Jag skulle aldrig kunna vara arg på min bästa vän! Jag kunde höra på Ems röst att hon log.

-         Jag älskar dig gumman och vi ses vid jul igen!

-         Jag älskar dig också!

Jag hörde Ems steg komma närmare och efter någon sekund stod hon framför mig redo att åka hem till mig.


förlåt för att det har tagit sån tid att lägga upp en ny del men jag har inte haft tid till det. men nu är den uppe och jag hoppas ni gillar den :)
2012-05-10 @ 20:05:28





Namn:
VIP, baby?

E-postadress: (bara synligt för mig)

Bloggadress:

Dear Sara, detta kapitel var...

Trackback