Min Värld Kapitel 8

Tidigare:

-         Lilla gumman, jag känner dig väldigt bra! Det där stora leendet kan bara betyda en sak! Du är kär! Sa pappa och ryckte på axlarna samtidigt som han log.

-         Varför ska du känna mig så bra?! Sa jag och fortsatte le.

-         Du är min dotter! Sa han och log lite större. Jag himlade med ögonen och log lite.

-         Så vem är den lyckliga du har fallit för! Pappa tittade på mig med nyfikna ögon.

-         Justin… sa jag bara och bet mig i läppen för att inte le världens största leende.



Justins perspektiv:

Det hade nu gått flera dagar sen jag kom till Stratford. Jag hade spenderat varenda minut jag hade tillsammans mer Em, Ryan och Chaz. Jag och Em hade smsat med varandra dag och natt och nu kände vi varandra väldigt bra. Det var bara ett problem! Jag hade börjat få väldigt starka känslor för henne men jag vågade inte säga någonting till henne. Jag var rädd för att hon inte kände samma sak.

 

 

Jag vaknade vid lunch men kände inte för att gå upp så jag smsade Ryan istället.

Aye bro! Jag sov as dåligt inatt. Jag hade en väldigt viktig grej att tänka på, skulle du kunna hjälpa mig? :)

Jag fick snabbt svar.

Yo brother! Ja det är klart! Vad vill du ha hjälp med? :)



Jag vet att jag inte har känt Em länge alls, bara några dagar men vi har kommit varandra väldigt nära och jag tror att jag har börjat falla för henne! :S



Jag förstår inte riktigt problemet?! Om du gillar henne go for it man! Jag tror hon gillar dig också ;)



Tack! Man kan alltid räkna med dig bro! ;)



Haha klart du kan! Lycka till! ;D

Jag la ner mobilen och log för mig själv. Jag skulle göra precis vad Ryan sa, jag skulle satsa!

 

 

 

Jag, Em, Ryan och Chaz tillbringade eftermiddagen på stranden. Det var inte så mycket folk på stranden så vi fick vara ifred vilket var skönt.

Ryan och Chaz var nere och badade medans jag och Em låg och solade.

-         Ska inte du bada? Frågade jag och vände mig mot henne.

-         Kanske senare, det verkar så kallt. Svarade hon och vände sig mot mig.

-         Fegis! Retades jag.

-         Du själv då? Sa hon och lipade mot mig samtidigt som hon slog mig lätt på bröstet.

-         Jag lovar att bada om du också badar! Sa jag och log.

-         Aldrig i livet. Sa hon och lipade igen.

-         Nej då badar jag själv då! Sa jag och gjorde en ledsen min samtidigt som jag reste mig upp.

-         Ha så kul! Log hon mot mig samtidigt som hon la sig på rygg och blundade.

Jag smög upp bakom henne och lyfte upp henne. Sen gick jag mot vattnet, hon skrek och sprattlade hela tiden och jag bara skrattade åt henne eftersom att jag visste att hon var hjälplös. När jag stod en bit ut i vattnet sa jag

-         På 3 släpper jag!

-         Nej du får inte! Sa hon och skrattade.

-         1, 2. Började jag räkna och släppte taget om henne lite.

-         NEJ JUSTIN! Ropade hon och hennes grep om min nacke blev hårdare.

-         Är du beredd? Frågade jag och flinade mot henne.

-         Nej! Verkligen inte. Sa hon och skrattade.

-         Så synd… 3. Sa jag och släppte tagget samtidigt som jag började skratta.

När Em kom upp ur vattnet skyndade jag mig och simmade bort till dom andra som var en bit bort. När jag var framme ställde jag mig på botten. Precis när jag skulle börja prata med dom andra kom Em och hoppade på min rygg.

-         Du ska få Bieber. Skrattade hon.

-         Jasså? Sa jag och kastade mig baklänges i vattnet. När vi båda kom upp till vatten ytan igen började vi skratta. Plötsligt försvann Em ner under ytan igen och sen drog hon ner mig under vattnet också.

-         Är vi kvitt nu? Frågade jag när jag kom upp igen.

-         Japp nu är vi kvitt! Sa hon och log.

Vi började gå upp till stranden igen och när vi var nästan uppe lyfta jag upp Em och hon tog tag runt min nacke och började skratta.

-         Er skjuts frun! Sa jag och log.

-         Tack så mycket! Sa hon och fnittrade.

Jag la försiktigt ner henne på filten och hon släppte taget om min nacke. Jag såg djupt in i hennes gröna ögon. Jag visste att vi inte hade känt varandra mer en typ en vecka men hon var speciell och jag gillade henne verkligen. Hon var så lätt att umgås med. Hon fick mig att skratta hela tiden samtidigt som jag kände mig förvånads värt nervös runt henne. Mitt leende försvann och hennes också.

-         Du är verkligen vacker! Sa jag och fortsatte titta i hennes ögon.

 

Hon började rodna lätt och tittade bort. Jag tog min hand och lyfte upp hennes haka. Jag närmade mig hennes läppar samtidigt som jag sakta blundade. Våra läppar var bara någon centimeter från varandra när Ryan och Chaz kom stormandes och började kasta vatten. Jag och Em började skrika och sen förvandlades allt till ett vattenkrig.

 



Emelies perspektiv:

Efter utflykten på stranden var jag tvungen att gå hem. Innan jag gick gav jag gav Ryan och Chaz varsin kram men när jag skulle säga hej då till Justin visste jag inte riktigt om jag skulle krama honom eller inte. Så jag bestämde mig för att inte göra det med precis när jag skulle gå drog Justin in mig i en lång kram. Den kändes helt underbar. Hans famn var så varm och han luktade så gott. Jag blundade, log lite och bara njöt i dom 10 sekunderna som kramen varade i.

 

 

När jag kom hem var pappa inte hemma än så jag bestämde mig för att gå och lägga mig. Jag gick upp för trappan och in i badrummet där jag borstade tänderna och gick på toa innan jag gick in i garderoben för att byta om till pyjamas, jag tog min svarta mjukis shorts och ett rosa linne. Sen kröp jag ner i min säng. Jag låg där och tänkte på massa saker. Det hade redan gått 3 veckor på sommarlovet och jag hade fått två nya bästa vänner. Bästa vänner… jag har inte pratat med Felicia eller Jenny på 3 veckor och inte med mamma heller! Hur kunde jag glömma det?! Jag tog upp min mobil och kollade vad klockan var hemma i Sverige. Den var alldeles för mycket för att ringa nu så jag gör det i morgon istället. Jag la tillbaka mobilen på bordet bredvid mig och fotsatte tänka på sommaren, det ända som kom upp i mitt huvud var kramen jag fick av Justin och sen kom även händelsen på stranden upp i mitt huvud. Jag kan inte fatta att vi nästan kysste varandra!

 


Del 8 :) nu börjar det hända grejer ;)
2012-04-25 @ 17:17:05





Namn:
VIP, baby?

E-postadress: (bara synligt för mig)

Bloggadress:

Dear Sara, detta kapitel var...

Trackback