Min Värld Kapitel 5






Tidigare:

-         Best friends forever! Sa jag och fnissade.

-         Absolut! Sa dom båda och log.

När jag gick och la mig den kvällen kändes allt så underbart, jag hade fått nya bästa vänner här i Stratford och jag fick bo med min pappa som jag hade saknat så otroligt mycket.




Justins perspektiv:

Jag gav ifrån mig en lätt suck och satte mig ner i soffan inne i turnébussen. Äntligen var den sista konseren på turnén klar och jag skulle få åka hem, hem till Kanada. Mamma kom in i bussen och gav mig en puss i pannan. Jag behövde inte säga något för jag visste att hon kände precis som jag, äntligen skulle vi få träffa mormor och morfar och jag skulle få träffa Ryan och Chaz. Ryan Butler och Chaz Somers mina bästa vänner i hela världen!

 

Jag tog upp min mobil och loggade in på twitter där jag skrev en tweet.

Tack för allt, ni är underbara! Jag älskar er alla, världens bästa fans!

Nu är turnén slut och jag ska äntligen få åka hem!! Har saknat alla där hemma så otroligt mycket! Love ya gays <3

Jag tryckte på skicka och efter någon sekund var den sänd. Jag loggade sedan ut och gick in och la mig på sängen för att sova lite.

 

 

När mamma väckte mig var vi nästan framme i Stratford. Jag gick upp och kläde på mig sen gick jag in i badrummet och fixade mitt hår. När jag var klar gick jag ut i köket/ vardagsrummet där mamma satt. Jag slog mig ner bredvid henne och hon tittade upp från tidningen hon läste.

-         Är det skönt att äntligen komma hem? frågade hon och strök genom mitt hår.

-         Skojar du med mig?! Sa jag och log mot henne.

-         Vad är det första du ska göra när du kommer hem då? Frågade hon och log.

-         Ge mormor och morfar varsin kram innan jag springer över till Chaz! Sa jag och log stort.

-         Jag förstod nästan det! Skrattade mamma till svar.

-         Visste du föresten att Toms dotter Emilie är här över sommaren? Sa jag till mamma och tittade på henne.

-         Nej det visste jag inte. Är det Chaz som har berättat det? Frågade hon och log mot mig.

-         Japp och Ryan. Dom säger att hon är jätte snäll och rolig. Dom är tydligen bästa vänner! Sa jag och tittade på mamma som hade börjat läsa sin tidning igen.

-         Och hur känns det? Frågade mamma och vek ihop tidningen och la ner den på bordet.

-         Det är väll okej. Vem vet vi kanske också blir bra vänner. Sa jag och log. Innerst inne visste jag att Ryan och Chaz aldrig skulle svika mig eftersom att vi har varit som bröder sen vi var små.

 

 

När vi stannade utanför mormor och morfars hus stod dom och väntade på oss på trappan, som dom alltid gör när vi kommer hem. Jag sprang ut ur bussen och in i deras famn. Gud vad jag hade saknat dom! Efter mig kom mamma gåendes med alla väskor som morfar snabbt tog och bar in medans mamma och mormor kramades. När morfar kom tillbaka ut fick även han en kram av mamma. När ”kramkalaset” var över gick vi alla in och jag skyndade mig in på mitt rum. Jag tog fram mobilen och ringde Chaz.

 



Emelies perspektiv:

Jag var som vanligt hemma hos Chaz. Vi hade spelat lite tv-spel och nu var Chaz nere i köket för att hämta dricka. Plötsligt började hans mobil att ringa

-         Chaz, din mobil ringer! Ropade jag högt så han skulle höra mig.

-         Vem är det? Ropade han tillbaka.

Jag tog upp mobilen och kollade på displayen, JUSTIN stod det med stora bokstäver. Justin, Justin som i Justin Bieber! Nu slog det mig det var därför jag kände igen Chaz och Ryan. Dom var Justins bästa vänner.

-         Hallå Em, vem är det? Hörde jag Chaz ropa igen.

-         Ehh det är Justin! Ropade jag tillbaka.

-         Justin?! Du kan svara och säga att jag är kommer!

-         Okej!

Jag tryckte nervöst på den gröna luren och tog mobilen mot örat.

-         Hallå. Stammade jag nervöst fram.

-         Hej, vem är det? Svarade rösten på andra sidan. Och nu var jag helt säker, det är Justin Bieber jag pratar med.

-         De är Emelie, Chaz´s granne! Sa jag.

-         Jaha hej, det är Justin. Svarade han glatt.

-         Hej, Chaz kommer snart han är nere i köket och hämtar dricka, så han bad mig svara så länge.

-         Okej, ja trevligt att äntligen prata med dig! Chaz och Ryan har berättat mycket om dig. Sa han med sin underbart vackra röst. Den som var så snäll och lugn.

-         Har dom? Svarade jag glatt men förvånad.

-         Japp, massor! Sa han.

Jag hörde att Chaz kom upp för trappan och några sekunder senare kom han in i rummet. Han ställde ner glasen på skrivbordet och log sedan mot mig.

-         Nu kan Chaz prata! Sa jag lättat.

-         Okej, kul att prata med dig Emelie! Hoppas vi ses någon gång!

-         Det hoppas jag med! Sa jag med ett leende på läpparna sen gav jag mobilen till Chaz.

Jag satt på sängen och tittade på Chaz när han pratade med Justin och jag kunde se på honom att det hade hänt något, något bra. Jag har nog aldrig sett Chaz le så stort förut.  Jag förstod inte riktigt vad det handlade om eftersom att jag bara hörde vad Chaz sa men det jag uppfattade var ungefär det här

-         Va är du här?! NU!! Ja fast Em är ju här… nej jag tror inte det är någon fara. Det verkar inte som om hon har förstått det… ja visst! När? Okej, vi ses!

Sen la Chaz på. Han vände sig mot mig och jag tittade på honom med menande blick.

-         Vad var det där om? Sa jag och fortsatte titta på honom.

-         Ehh det är komplicerat! Sa han och kliade sig i bakhuvet.

-         Jaså? Jag började bli lite irriterad. Jag fattar att han inte vill berätta om Justin men vi är ju ändå bästa vänner så jag förtjänar att få veta.

-         Den personen du just pratade med var... Började Chaz innan jag avbröt honom.

-         JUSTIN BIEBER! Sa jag högt och tydligt samtidigt som jag reste mig upp från sängen.

-         Ja. Suckade Chaz.

-         När hade du tänkt berätta? Sa jag med besviken röst.

-         Du verkade inte märka vilka jag och Ryan var så jag tänkte hålla det hemligt så länge det gick för att kunna ha en vän som för en gångs skull inte utnyttjar mig… sa Chaz med låg röst och satte sig på sängen.

-          Du borde ju ha förstått att jag inte utnyttjade dig Chaz! Du är min bäst vän och jag bryr mig inte om du är känd eller om att Justin är känd för han är också helt vanlig tonårs kille. Men du kunde ju ha berättat! Sa jag med lugn röst.

-         Men du verkade inte veta att jag kände Justin och jag trodde inte att han skulle komma hem den här sommaren. jag trodde inte ens du visste vem Justin var. Sa han med en ledsen röst.

-         Det är klart jag vet vem Justin är, och jag kände igen dig och Ryan men jag visste inte att det var ni. Jag har ju sett er på bilder och sånt men ändå visste jag inte att det var ni.

-         Så du visste vilka vi va? Sa Chaz chockad.

-         Typ, jag visste inte att det var just ni som var den Ryan och Chaz men jag visste att ni var vänner med Justin.

-         Förlåt Emelie… sa han åter igen med ledsen röst.

-         Det är okej, jag älskar dig Chaz, världens bästa bror! Sa jag och satte mig bredvid honom på sängen och gav honom en kram.

-         Jag älskar dig också. Mumlade han tyst i mitt öra.

 


Nu är designen äntligen klar!  :D

2012-04-22 @ 12:36:14


Postat av: M A L I N ♥

jättebra sara! :D

2012-04-22 @ 13:53:17
URL: http://mybieberstory.webblogg.se/



Namn:
VIP, baby?

E-postadress: (bara synligt för mig)

Bloggadress:

Dear Sara, detta kapitel var...

Trackback