Min Värld Kapitel 4



Tidigare:

Han tog ett steg fram och en sekund senare gav han mig världens största kram. Vi kramades länge och hårt. Vi släppte varandra och sedan flashade vi snabbt ett leende till varandra innan jag gick.

 

Emelies perspektiv:

Jag vaknade kl.9 dagen efter och kände mig väldigt pigg så jag bestämde mig för att gå upp. Jag tog på mig morgonrocken och gick ner i köket. På bordet fanns en lapp.

Hej gumman, jag var tvungen att åka till jobbet idag! Det finns mat i kylen och du får ringa om det är något. Jag kommer nog hem ganska sent ikväll. Ha en bra dag och jag är ledsen! // pappa.

Pappa vet hur mycket jag hatar att han jobbar hela tiden, men jag får försöka att hitta på något att göra idag. Jag åt lite frukost innan jag sprang upp och tog en dusch. När jag var klar satte jag på mig vita shorts och ett orange linne. Sedan borstade jag igenom mitt blöta hår och bestämde mig för att sätta upp det i en hästsvans eftersom jag inte orkade föna det. När jag var kallar satte jag mig på sängen och tog min mobil. Jag såg att jag hade fått ett sms från Chaz som jag snabbt öppnade.

Tja Em, jag och min bästis Ryan undrar om du har lust att hitta på något idag? J

Jag knappade snabbt in ett svar

Klart jag vill! :D ska jag komma över?

Ja det är bara att komma över när du är klar! :D

Fick jag snabbt till svar. Jag la ner mobilen i fickan, tog minna nycklar och satte på mig mina solglasögon. Sedan sprang jag ner i hallen och tog på mig mina flipflops. Jag låste dörren efter mig och sprang sedan över till Chaz och knackade på. Han öppnade med ett stort leende och gav mig sen en snabb kram innan han släppte in mig.

-         Kul att se dig igen! Sa han medans jag gick in genom dörren och slängde av mig skorna.

-         Kul att se dig med! Sa jag och log tillbaka.

-         Ryan är där uppe, kom så ska du få träffa honom. Sa Chaz och började springa upp för trappan medans jag följde efter.

-         Ryan, det här är Em. sa Chaz och ”puttade” fram mig mot Ryan.

-         Hej! Sa Ryan samtidigt som han reste sig upp och gav mig ett handslag.

Ryan var också väldigt bekant, precis som Chaz hade varit. Men jag visste fortfarande inte varför, vilket var väldigt störande.

 

 

Ryan, Chaz och jag hängde hemma hos Chaz och spelade tv-spel. Efter lunchen bestämde vi oss för att gå ner till stranden som inte låg mer än 7 minuter från mitt och Chaz hus. Stranden var stor och fin. Det var som en dröm strand med blått vatten och vit sand. Det var inte så mycket folk på stranden så vi la oss någonstans mitt i. vi plockade upp våra handdukar och sedan tog vi av oss kläderna. Jag la mig för att sola medans killarna sprang ner till vattnet och badade. Helt plötsligt får jag massa vatten över mig och när jag sätter mig upp ser jag hur killarna står och skrattar och ger varandra en high five. Jag flög upp på fötter och sprang emot dom. Jag visste att jag inte skulle kunna ge igen på dom båda samtidigt så jag bestämde mig för att börja med Ryan. När jag nästan var framme vid dom började dom springa åt varsitt håll. Jag hoppade på Ryan så han föll framåt i sanden och sen bestämde jag mig för att mula honom i sanden. Jag han bara mula honom i några sekunder innan han kom låss.

-         Är vi kvitt nu? Frågade han med sand i hela ansiktet.

-         Ja det är vi! Sa jag och lipade åt honom innan vi båda brast ut i skratt.

Efter ett tag kom Chaz springandes och även han började skratta. Vi gick ner till vattnet och började bada eftersom att jag var väldigt varm och behövde svalka mig och för att Ryan var täkt med sand. Efter några minuter fick jag min chans att ge igen på Chaz. Jag dök ner under vattnet och simmade fram till Chaz, sedan tog jag tag i hans ben och drog ner honom under vattnet. När jag kom upp ur vattnet gav Ryan mig en high five och Chaz tittade bara surt på mig men han kunde inte hålla sig för skratt speciellt länge.

 

 

Vi spenderade resten av dagen på stranden med att sola, bada och busa med varandra. Chaz´s föräldrar bjöd in mig på middag så jag skulle slippa äta ensam och Ryan följde också med. När vi hade ätit satte vi oss på Chaz rum och tittade på film. Det blev ”the notebook”. Den var jätte bra men väldigt sorglig. När filmen var slut ringde min telefon. Jag tittade på displayen och såg att det var pappa så jag svarade snabbt.

-         Hej pappa.

-         Hej gumman. Jag hörde på pappas röst att det hade hänt något.

-         Vad är det som har hänt? frågade jag oroligt.

-         Det har hänt massor på jobbet bara, det är ingen fara. Men tyvärr kommer jag inte att kunna komma hem ikväll, så jag tänkte att du kanske kunde sova hos Chaz?!

-         Jaha, ja jag kan ju fråga, vänta lite…

Jag vände mig mot Chaz och frågade om jag kunde sova där i natt. Chaz kollade bara väldigt konstigt på mig och då kom jag på att jag hade råkat prata svenska med honom. Jag började skratta lite och frågade honom igen fast den här gången på engelska.

-         A det gick bra! Sa jag sedan till pappa.

-         Vad bra, vi ses i morgon då. Sov gott!

-         Okej, god natt. Sa jag och sedan la jag på.

Ryan sov också över hos Chaz den natten. Vi gick och la oss ganska sent men vi vaknade tidigt i alla fall, eller ja vid 11. Även den här dagen var pappa tvungen att jobba så jag umgicks med killarna idag med.

 

 

 

Dom visade mig runt i Stratford och det var inte så stort så jag lärde mig att hitta ganska snabbt. På eftermiddagen gick vi till köpcentret och shoppade. Jag köpte lite nya kläder och några bikinis. Killarna köpte kepsar och skor. När vi var klara gick vi hem och lämnade alla grejer. Efter det bestämde vi oss för att gå till ett café och fika.

 

Vi satt och pratade om alla möjliga saker när Ryan frågade mig om han kunde få mitt nummer.

-         Ja det är klart! Sa jag och log. Jag fick hans mobil och skrev in mitt nummer samtidigt som han skrev in sitt i min mobil.

-         Så vad tycker du om Stratford? Frågade Chaz helt plötsligt.

-         Jodå, det är väldigt fint. Ganska litet men jag gillar det. Svarade jag och log lite.

-         Och vad tycker du om oss då? Frågade Ryan retsamt.

-         Jag gillar er! För att vara ärlig är ni några av mina bästa vänner. Sa jag och rodnade lite.

-         Awwww! Sa dom båda i kör.

Jag slog till dom lite lätt och flinade.

-         Du är våran bästa vän också, du är som min lilasyster! Sa Ryan och log mot mig.

-         Och som min tvilling! Sa Chaz och blinkade med ena ögat.

-         Best friends forever! Sa jag och fnissade.

-         Absolut! Sa dom båda och skrattade.

När jag gick och la mig den kvällen kändes allt så underbart, jag hade fått nya bästa vänner här i Stratford och jag fick bo med min pappa som jag hade saknat så otroligt mycket.

 


Fjärde kapitlet :) hoppas ni gillar novellen så här långt!


2012-04-18 @ 19:05:59





Namn:
VIP, baby?

E-postadress: (bara synligt för mig)

Bloggadress:

Dear Sara, detta kapitel var...

Trackback