Min Värld Kapitel 3


Tidigare:

Han var liksom sig själv hela tiden och det verkade som att han gillar att umgås med sin familj. Men det var någon som störde mig otroligt mycket, jag kände igen honom! Både hans utseende och hans namn men jag viste inte varifrån, Chaz Somers…



Chaz´s perspektiv:

Jag och Emelie satt och pratade nästan hela bilresan och det var riktigt roligt. Jag gillar henne verkligen! Hon är snäll, rolig och faktiskt ganska söt. Fast jag är ganska chokad! Jag trodde att hon typ skulle kasta sig över mig men det verkar inte som att hon vet vem jag är, det är i och för sig ganska skönt för då vet jag att jag kan lita på henne och att hon inte utnyttjar mig för att jag är bästis med Justin Bieber.

 



Emelies perspektiv:

Bilen stannade utanför vårat hus som var stort och vitt. Jag och pappa klev ur bilen och tog våra väskor. Precis när vi skulle börja gå mot huset hörde jag Chaz ropa

-         Emelie, om du vill kan du komma över när du har packat upp så kan vi hitta på något!

-         Okej, jag kommer snart! Ropade jag tillbaka och gav honom ett leende innan vi gick in huset.

Hallen var ganska liten och trång. Det var blåa väggar och trägolv. På ena sidan hall korridoren fanns en liten pall/soffa och på andra sidan satt en spegel. Bredvid spegeln fanns en dörr och där inne kunde man hänga jackor och ställa in skor. Innanför hallen var vardagsrummet. Det var väldigt stort. Trägolvet från halen fortsatte in i vardagsrummet och det var olivgröna väggar. I ena änden av vardagsrummet fanns ett bord med några stolar, och i andra endan en soffgrupp och en stor plastma tv. Över tv:n hängde en stor tavla med massa bilder på mig och pappa. Till höger om hallen var köket. Det var vita väggar och svart golv. På höger sida var själva ”köket” och på vänster sida fanns köksbordet. Bakom bordet var det en vägg av fönster och det fanns en glasdörr också. Fönstren gjorde så att man såg rakt ut på bakgården. Där fanns en stor pool med ett vattenfall. Bakom vattenfallet fanns en liten grotta. Det fanns även en vattenruschkana och en bubbelpool. Sen var det en stor gräsmatta runt allting. I vardagsrummet fanns även en trappa upp till övervåningen.  Övervåningen var som en lång korridor med några dörrar. Den första dörren på vänster sida var till gästrummet. Den på höger sida ledde till pappas rum. Det fanns ingen andra dörr på höger sida. Istället var det som en liten balkong som gjorde så man såg ut över vardagsrummet. På balkongen stod en stor vit flygel. Den andra dörren på vänster sida ledde in till mitt rum. Mitt rum var stor och väldigt fint. Alla väggarna var silverfärgade förutom en som var lila. På den lila väggen fanns ett fönster med svarta gardiner. Under fönstret stod en stor dubbel säng . Den var bäddad med svart och silverrandiga sängkläder. Det fanns svarta sängbord på varsin sida om sängen. Framför sängen stod en tv bänk med en liten plastma tv på. På den högra sidan av rummet fanns en dörr som ledde in i min garderob. Det fanns massa hyllor och lådor som gick att stäng med skjutdörrar med speglar på. Det fanns även en lila fåtölj där inne. Väggarna var svarta och det var samma trägolv som i hallen. På vänster sida fanns en till dörr som gick till badrummet. Det var också ganska stort. Det var svart golv och röda väggar. Det fanns en inglasad dusch och bredvid var det en jacuzzi. Det fanns en toalett och ett handfat också. Under och bredvid handfatet fanns skåp och över var det ett spegelskåp.

 

 

 

När jag hade kollat igenom huset sprang jag in till pappa i köket och sa att jag skulle gå över till Chaz. Jag sprang över till honom och knackade på. Han öppnade nästan direkt.

-         Hej Emelie, kom in!

-         Hej och tack.

Vi gick in och jag sa hej till Chaz´s mamma som satt i vardagsrummet och tittade på tv. Vi sprang upp för trappan och gick in på Chaz rum. Det såg ungefär ut som mitt men med lite andra färger. Jag såg ganska snabbt att vi hade fönstren mitt i mott varandra.

-         Så Em vad vill du göra? Undrade Chaz och log mot mig.

-         Jag vet inte Chazie. Sa jag och lipade mot honom.

-         Chazie är det mitt nya smeknamn eller?! Frågade Chaz och skrattade lite.

-         Ja om du tänker kalla mig Em så kallar jag dig Chazie! Sa jag och fnittrade.

-         Haha okej då säger vi så! Skrattade Chaz.

 

 

Jag och Chazie satte oss framför hans tv och spelade tv-spel.vi spelade något ishockey spel. Jag hade aldrig spelat det förut så jag var helt värdelös men jag hade roligt. Det verkade Chaz också ha för han satt och skrattade åt alla mina misstag. Vi spelade i flera timmar innan jag var tvungen att gå hem. Innan jag gick bytte vi nummer och sen följde Chaz med mig ner i hallen. Jag tog på mig mina slitna svarta converese och min svarta sommarkappa. Sedan vände jag mig mot Chaz.

 

 

 

-         Hej då Chazie. Sa jag och log.

-         Hej då Em. log han tillbaka.

Han tog ett steg fram och en sekund senare gav han mig världens största kram. Vi kramades länge och hårt. Vi släppte varandra och sedan gav vi snabbt ett leende till varandra innan jag gick.

2012-04-15 @ 21:10:46





Namn:
VIP, baby?

E-postadress: (bara synligt för mig)

Bloggadress:

Dear Sara, detta kapitel var...

Trackback